Webutvikling

 

Vi omtaler ofte webløsninger som virksomhetenes «digitale hjerte». Grunnen til det er fordi det er en vital funksjon for virksomheters digitale liv, og en god webløsning danner utgangspunktet for et velfungerende maskineri.

Forstå Google – eller forstå mennesker?

Vi vet at hele 9 av 10 kjøpsprosesser starter på Google – uavhengig om vi snakker om bedriftsmarkedet eller forbrukermarkedet. For å lykkes med din webløsning, ligger nøkkelen derfor i å forstå Google.

For å forstå Google, må du forstå mennesker. Google har blitt mye smartere på kort tid, og å havne øverst i Google-søkene gjennom søkemotoroptimalisering (SEO) handler ikke lenger kun om teknikk.

Google har erkjent at de må forstå psykologien og intensjonen til mennesket som søker:

Hvor i kjøpsreisen er de?

Hva slags type informasjon leter de etter?

Hvem stoler de på?

Og kanskje viktigst av alt: Hvordan oppleves møtet med din hjemmeside? Adferd før, under og etterpå?

Det er grunnen til at aktører som bygger webløsninger på kundens premisser, lykkes best.

Webløsninger med brutalistisk design

Vi i Magy fått veldig sansen for det vi kaller «brutalistisk design». Design Shack omtaler designstilen som «minimalisme på steroider». Stilen er «clean» med store fonttyper og illustrasjoner, og kommuniserer veldig effektivt – og spesielt godt for de brukerne som kommer via smarttelefoner.

Dynamisk og relevant innhold

Google belønner webløsninger som regelmessig publiserer nytt (og godt) innhold, og det er i denne delen Google-eksperter i en årrekke har forkynt verdien av SEO (søkemotoroptimalisering).

I et stadig smartere Google-univers er det viktig å huske på at snarveier ikke vil hjelpe deg. Korte og intetsigende artikler med nøkkelord gir klikk, men lite effekt og salg. Du blir i tillegg «straffet» av Google i neste omgang, da innholdet ditt ble avslørt som irrelevant.

Vi bruker som regel WordPress – den ledende aktøren i verden – som vår valgte publiseringsløsning for dynamisk innhold.

Webutvikling

 

Vi omtaler ofte webløsninger som virksomhetenes «digitale hjerte». Grunnen til det er fordi det er en vital funksjon for virksomheters digitale liv, og en god webløsning danner utgangspunktet for et velfungerende maskineri.

Forstå Google – eller forstå mennesker?

Vi vet at hele 9 av 10 kjøpsprosesser starter på Google – uavhengig om vi snakker om bedriftsmarkedet eller forbrukermarkedet. For å lykkes med din webløsning, ligger nøkkelen derfor i å forstå Google.

For å forstå Google, må du forstå mennesker. Google har blitt mye smartere på kort tid, og å havne øverst i Google-søkene gjennom søkemotoroptimalisering (SEO) handler ikke lenger kun om teknikk.

Google har erkjent at de må forstå psykologien og intensjonen til mennesket som søker:

Hvor i kjøpsreisen er de?

Hva slags type informasjon leter de etter?

Hvem stoler de på?

Og kanskje viktigst av alt: Hvordan oppleves møtet med din hjemmeside? Adferd før, under og etterpå?

Det er grunnen til at aktører som bygger webløsninger på kundens premisser, lykkes best.

Webløsninger med brutalistisk design

Vi i Magy fått veldig sansen for det vi kaller «brutalistisk design». Design Shack omtaler designstilen som «minimalisme på steroider». Stilen er «clean» med store fonttyper og illustrasjoner, og kommuniserer veldig effektivt – og spesielt godt for de brukerne som kommer via smarttelefoner.

Dynamisk og relevant innhold

Google belønner webløsninger som regelmessig publiserer nytt (og godt) innhold, og det er i denne delen Google-eksperter i en årrekke har forkynt verdien av SEO (søkemotoroptimalisering).

I et stadig smartere Google-univers er det viktig å huske på at snarveier ikke vil hjelpe deg. Korte og intetsigende artikler med nøkkelord gir klikk, men lite effekt og salg. Du blir i tillegg «straffet» av Google i neste omgang, da innholdet ditt ble avslørt som irrelevant.

Vi bruker som regel WordPress – den ledende aktøren i verden – som vår valgte publiseringsløsning for dynamisk innhold.