Magy Media logo in blackMagy Media logo in white
Follow
Facebook
/
INSTAGRAM
69.6° N, 18.9° E
Tromsø, Norway

Sommarøy Sea Family

Valg fylt av følelser – tiden går, men havet består

Vår kunde

Det at selskaper vokser seg ut av navnet sitt, som det ofte er knyttet sterke følelser til, er en klassisk situasjon. Desto viktigere er det å finne et originalt navn man kan bli nyforelsket i. 

Sommarøy Cruise – fra nå av Sommarøy Sea Family – har skapt opplevelser på havet fra sin base på Sommarøya siden 1995. I utgangspunktet skulle vi skape en ny visuell profil for selskapet. Tidlig i prosessen ble det felles enighet om at opplevelsesselskapet hadde vokst seg ut av sitt opprinnelige navn, selv om det også var tydelig at eierne, som hadde vært med på å bygge selskapet – stein for stein, båt for båt – hadde sterke følelser knyttet til navnet. 

I den nye retningen handlet det om å ivareta de stolte tradisjonene. Målet vårt var å bygge en identitet som formidlet selskapets langvarige verdier av fellesskap, arv og vennskap blant turister og lokalbefolkningen på den eventyrlige øya. 

Når vi jobber med nye navn for merkevarer, bruker vi som tommelfingerregel å si at dersom domenet er ledig, er navnet originalt. Derfor ble vi glade da vi oppdaget at seafamily.no og seafamily.com var ledige. Vi kjenner alltid på en tilfredshet over å finne et navn som er så varmt, beskrivende og rommer så mye. 

Det grafiske uttrykket skulle være tidløst og kommunisere tydelig selskapets kjernevirksomhet – unike opplevelser på havet. 

ProduksjonER

No items found.

Trøkk hær.

www.sommaroyseafamily.no

Identitet