Follow

Facebook

/

INSTAGRAM

69.65° N, 18.96° E

Tromsø, Norway

Wilsgård

Ny visuell identitet for laksegigant som bygger samfunn

Vår kunde

Wilsgård Fiskeoppdrett AS er en familiebedrift i Torsken ytterst på Senja som har drevet med produksjon av atlantisk laks siden 1983 og i dag er et moderne akvakulturselskap. Vi ble utfordret på å skape en helt ny visuell profil, identitet, merkevare og ny hjemmeside for konsernet.

Selskapet har hatt stor betydning for sysselsettingen og lokalsamfunnet i Torsken, og har bygget stein på stein fram til de i dag er blitt en framtidsrettet organisasjon som arbeider med moderne akvakultur på flere ulike plan. De har valgt å beholde det lokale eierskapet for å sikre at utviklingen av det lille lokalsamfunnet blir ivaretatt på alle mulige måter.

Selv om Wilsgård er lokaleid, er en betydelig del av deres forretningsforbindelser av internasjonal art. I likhet med kunden ønsket også vi at den visuelle profilen skulle framstå som stødig og solid – i tråd med merkevaren til Wilsgård.

Etter gode kreative prosesser kom vi fram til det vi i dag omtaler som «prikken over A-en». Den oransje ringen over A-en oppsummerer på et vis hele Wilsgårds virksomhet, samtidig som den kommuniserer godt internasjonalt. Den representerer Norge, Torsken, laks og bærekraft. Det voksende behovet for bærekraftig mat må løses, og Wilsgård jobber hver eneste dag for å bidra til dette.

Fargekodene henter inspirasjon fra det blå havet på en alminnelig nordnorsk dag og sushi, som mange – spesielt internasjonalt – i dag forbinder med laks.

Gjennom merkevaren «Since 1983» ønsker vi å synliggjøre det lokale eierskapet og –ikke minst – erfaringen selskapet i dag besitter.

I etterkant av denne prosessen fikk vi gleden av å lage envideo som forteller litt om Wilsgårds visjoner for framtiden.

ProduksjonER

Wilsgård logo in blue
Business cards in blue
Loin with Wilsgård logo
Brand guidelines for Wilsgård
Car with Wilsgård logo
No items found.

Trøkk hær.

www.wilsgard.no

Identitet