«Hvis du ikke skal gjøre jobben skikkelig, er det ikke noe poeng å gjøre den i det hele tatt. Da finner jeg noen andre som ønsker jobben mer enn deg.»
Dette var rådet jeg fikk i den første jobben jeg hadde. Jeg var servitør og 13 år gammel, med skinnende ny reggis. Sjefen var bestefaren min og rådet kom fra ham, selv om det da virket veldig strengt. Poenget var enkelt: Skaff deg en god arbeidsmoral tidlig!
Som bachelorstudent på siste semester ved UiT er jeg i siste havn før arbeidsmarkedet, og for øyeblikket vil jeg knekke koden «strategisk kommunikasjon og markedsføring». For å være helt ærlig er jeg både bekymret og spent på hvilken vei livet tar etter at jeg er ferdig på universitetet. Det er derimot beroligende at jeg har skaffet meg arbeidserfaring i løpet av studietiden. Det har ikke bare bidratt med å forberede meg på det praktiske som skjer i arbeidslivet – det har hjulpet meg å raffinere karriereveien.

«People, not papers»
Magy Media sin filosofi er «People, not papers». Vi har tatt et verdivalg om å rekruttere mennesker basert på deres «passion» for det de holder på med – og ikke minst viljen til å lære. Det innebærer også at vi har varierte bakgrunner. Trygve har ikke prioritert utdanning, men jobber 40 timer i døgnet. Nikolai tar en bachelor i økonomi samtidig som han jobber nærmere 100 prosent. Lise-Lotte har gått fra brun pub og ingen erfaring innen digital markedsføring til å bli en hardbarka proff – helt på egen akkord. For å nevne noen.
Arbeidet de har lagt ned for å være der de er nå, har krevd sitt og tidvis vært tøft. Jeg er stolt av å jobbe på en arbeidsplass hvor arbeidsmoral og innsats betyr mer enn en CV. For ingen av kollegaene mine hadde vært der de er nå, med de egenskapene og erfaringene de sitter på, ved å være passivt støpt på skolebenken til de var ferdige med en mastergrad.